ДХО своими силами.

ДХО своими силами.

Сообщение Инквизитор » Пт ноя 08, 2013 6:11 pm

Собсно сделал, опробовал.

Наконец-то дошли руки установить.

Максімич 09.01.2013 15:29 пишет писал(а):Принцип роботи придумав не я, такий самий реалізовано в "американцях" (Lexus, Toyota, Honda). Можна реалізувати на будь-якому авто.
Схема працює шляхом зміни паралельного увімкнення ламп дальнього світла на послідовне. При послідовному увімкненні струм через лампи падає вдвічі (бо вдвічі збільшується опір), напруга на кожній лампі теж падає вдвічі (6 В замість 12 В). Робоча потужність при цьому на лампах складає 25% від номіналу на кожній (приблизно 14 Вт). При цьому також на половину напруги світиться індикатор дальнього світла на панелі приладів (ледве видно).
Вибачайте, що схема не по ЄСКД :).
Изображение
Переключення з паралельного увімкнення в послідовне здійснює реле К1, обмотка якого отримує +12 В при увімкненні запалення (Hot in ON). Цей (+) також надходить через NC контакти на одну з ламп дальнього світла, що від’єднана від маси. При подачі (–) на обмотку реле К1 маса через NO контакти знову приєднується до лампи дальнього світла (де щойно було +12 В), тобто відновлюється штатне підключення ламп дальнього світла.
(–) на обмотку реле К1 подається або через діоди з контакту тиску масла, або з ручного гальма (опція, я в себе не підключав), або за шляхом включення (замикання NO контактів) реле К2.
Реле К2 приєднане до маси, а +12 В на його обмотку подається при появі напруги +12 В на габаритах (габарити по стандарту обов’язково вмикаються при ввімкненні ближнього світла, дальнього світла чи ПТФ) чи на лампах дальнього світла (без цього моргання дальнім буде лише однією фарою, при морганні в мене габарити не вмикаються).
Підключення виконав шляхом розрізання одного дроту (маса лівої лампи дальнього) та приєднанням до відповідних дротів. +12 В (Hot in ON) з запобіжником (10А) мені звідкись вивів електрик, точно не знаю звідки. Приєднання в мене пропаяне, але можна робити і за допомогою скруток чи Self Stripping Power Connectors (Scotchlok).
Изображение
Реле К1 будь-які автомобільні для ламп ближнього/дального, К2 можна простіше, Але я в себе поставив таке ж як і К1. Діоди будь-які зі струмом, достатнім для обмотки реле К1. В себе поставив реле якісь no-name китайські (2х30 грн., колодки під них 2х5 грн.), діоди no-name китайські на 1 А (4 по 0,5 грн.), монтаж в авто в мене навісний, робив сам. Всього 72 грн.
Изображение

Фотографій мого Сіда з працюючими ДРЛ в мене немає, але результат не відрізняється від "американців" (Lexus, Toyota, Honda) та електронних схем на ШІМ.
Изображение

Не продаю, не встановлюю...


Схема работает на раздельных лампах, на Н4 получилась фигня. Одна фара еле светила, другая горела нормально :(

В результате сделал по своему, правда получилось немного монстроидно - 5 реле.
Сама система сделана так, что ее можно как отключить, так и полностью вернуть в исходное состояние штатную электрику.
Ни один провод не резал. На днях сфотаю, т.к. заканчивал уже вечером.
Собственно два реле обеспечивают саму работу ДХО, два питание напрямую от АКБ и одно стоит на разрыв нити ближнего света (которая и давала просадку на массу и неравномернное свечение фар)
Можно применить электронику на те-же мосфетах или БТС555, но это будет не бюджетно.
ИТОГО ДЛЯ ЛАМП Н4: 5 реле, предохранитель, пара колодок на лампы Н4, 40 клемм на провода (реле установлены в колодках), 10 метров провода.
ПОКА НЕ РЕАЛИЗОВАЛ (не успел по времени): Отключение ДХО в режиме АКПП "Паркинг", Отключение ДХО при "мигании" фарами.


Фотко.
Габариты
Изображение

Ближний
Изображение

Дальний
Изображение

ДХО
Изображение


Исполнение
Изображение
Изображение
Изображение
Тут будет блок управления
Изображение

Для оамп Н4
Рыночная стоимость расходников около 40 баксов. С учетом даже изоленты.
Установка полностью "под ключ" около 100 у.е.

Для раздельных ламп - дешевле.
На ксенон не ставится.
Инквизитор
Странник
 
Сообщения: 196
Зарегистрирован: Вт окт 01, 2013 12:15 pm
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.
CB позывной: Инквизитор / 2517
Р/л позывной: не планирую

Re: ДХО своими силами.

Сообщение Soyer » Пт ноя 08, 2013 6:24 pm

Спасибо , очень интересная реализация . Когда на канале об этом говорили , думал совсем не о этом ДХО ;)
"Увидел антенну на машине, и понял что ... что то проходит мимо меня" (с)

13-й канал построен на взаимной пользе друг другу, не оставайтесь просто слушателем.
Будьте также полезны для всех, как полезны другие участники для Вас !
Аватара пользователя
Soyer
Избранный
 
Сообщения: 4966
Зарегистрирован: Ср июл 31, 2013 4:43 pm
Откуда: Киев
Благодарил (а): 204 раз.
Поблагодарили: 191 раз.
CB позывной: 595
Имя: Игорь
Аппаратура: President William

Re: ДХО своими силами.

Сообщение Prof » Пт ноя 08, 2013 6:28 pm

Респект за проделанную работу и отличный отчет - приятно читать! :beer: :good:
Одно лишь неясно: зачем это нужно?
Аватара пользователя
Prof
Почетный гражданин
 
Сообщения: 4010
Зарегистрирован: Ср июл 31, 2013 9:51 pm
Откуда: оттуда
Благодарил (а): 282 раз.
Поблагодарили: 585 раз.
CB позывной: Professor

Re: ДХО своими силами.

Сообщение Инквизитор » Пт ноя 08, 2013 6:50 pm

Prof писал(а):Одно лишь неясно: зачем это нужно?

Ну каг-бэ с 1 октября до 1 мая надо за городом ездить или с ДХО или при его отсутствии с ближним светом, а т.к. при включении габаритов часто становится плохо видна приборка - я сделал ДХО на машине, где их не было :)
Инквизитор
Странник
 
Сообщения: 196
Зарегистрирован: Вт окт 01, 2013 12:15 pm
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.
CB позывной: Инквизитор / 2517
Р/л позывной: не планирую

Re: ДХО своими силами.

Сообщение Инквизитор » Пт ноя 08, 2013 6:53 pm

Soyer писал(а):Спасибо , очень интересная реализация . Когда на канале об этом говорили , думал совсем не о этом ДХО ;)

Собственно противотуманки и китаедиодные вставки ГАЯМ не катят.
Инквизитор
Странник
 
Сообщения: 196
Зарегистрирован: Вт окт 01, 2013 12:15 pm
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.
CB позывной: Инквизитор / 2517
Р/л позывной: не планирую

Re: ДХО своими силами.

Сообщение Prof » Пт ноя 08, 2013 7:02 pm

Инквизитор писал(а):Ну каг-бэ с 1 октября до 1 мая надо за городом ездить или с ДХО или при его отсутствии с ближним светом

Все жду, когда этот идиотизм отменят. Это уже далеко не первый подход, но раньше как-то быстро отменяли, а в этот раз затянулось. :x

Инквизитор писал(а):т.к. при включении габаритов часто становится плохо видна приборка - я сделал ДХО на машине, где их не было :)

Особенно у кого "оптитрон", тем включение габаритов днем резко противопоказано. :no:

Еще раз спасибо за отличное отизложение, всегда приятно читать такой материал! :hatsoff:
Аватара пользователя
Prof
Почетный гражданин
 
Сообщения: 4010
Зарегистрирован: Ср июл 31, 2013 9:51 pm
Откуда: оттуда
Благодарил (а): 282 раз.
Поблагодарили: 585 раз.
CB позывной: Professor

Re: ДХО своими силами.

Сообщение OSMAN » Пт ноя 08, 2013 7:07 pm

Инквизитор писал(а):
Soyer писал(а):Спасибо , очень интересная реализация . Когда на канале об этом говорили , думал совсем не о этом ДХО ;)

Собственно противотуманки и китаедиодные вставки ГАЯМ не катят.

Я сделал проще....
Яркие светодиоды вместо габариток..... :)

О предложеной схеме размышлял, рисовал.... У меня все решалось на 1-й релюхе..... но не авто!!!
Пока не реализовывал... поскольку...
1. СЯСД вместо габаритов (днем реально по яркости ярче чем ближний... но луч не сфокусирован).
2. СД ленты под фарами
3. Сейчас допиливаю китайские ДХО
4. Есть идея еще и в противотуманки вставить светодиоды.
5. Вместо лампочек в задних противотуманках стоят диоды.. Как дойдут руки - перекомутирую противотуманки и ДХО на включение соответствующей кнопкой на приборке без включения габаритов...
6. распечатка госстандарта в бардачке..... Если менты не знают законов, то их проблема.. а наша задача - ткнуть под нос буквой и параграфом.... а в законе со ссылкой на госстандарт написано, что устанавливать нельзя, а в госстандарте указано что таки нельзя, но на машины, которые производятся серийно, а на снятые с производства - можна в соответствии со стандартом.
Аватара пользователя
OSMAN
Уже родной
 
Сообщения: 2231
Зарегистрирован: Ср июл 31, 2013 8:25 pm
Благодарил (а): 122 раз.
Поблагодарили: 146 раз.
CB позывной: 424

Re: ДХО своими силами.

Сообщение Инквизитор » Пт ноя 08, 2013 7:22 pm

OSMAN писал(а):
Инквизитор писал(а):
Soyer писал(а):Спасибо , очень интересная реализация . Когда на канале об этом говорили , думал совсем не о этом ДХО ;)

Собственно противотуманки и китаедиодные вставки ГАЯМ не катят.

Я сделал проще....
Яркие светодиоды вместо габариток..... :)

О предложеной схеме размышлял, рисовал.... У меня все решалось на 1-й релюхе..... но не авто!!!
Пока не реализовывал... поскольку...
1. СЯСД вместо габаритов (днем реально по яркости ярче чем ближний... но луч не сфокусирован).
2. СД ленты под фарами
3. Сейчас допиливаю китайские ДХО
4. Есть идея еще и в противотуманки вставить светодиоды.
5. Вместо лампочек в задних противотуманках стоят диоды.. Как дойдут руки - перекомутирую противотуманки и ДХО на включение соответствующей кнопкой на приборке без включения габаритов...
6. распечатка госстандарта в бардачке..... Если менты не знают законов, то их проблема.. а наша задача - ткнуть под нос буквой и параграфом.... а в законе со ссылкой на госстандарт написано, что устанавливать нельзя, а в госстандарте указано что таки нельзя, но на машины, которые производятся серийно, а на снятые с производства - можна в соответствии со стандартом.

Можно каментов?
1. Днем, да, а ночью? У меня на фотках видно что габариты передние не отключаются при ближнем. Кстати на ГАЗ24-2410 передние габариты тухли при включении ближнего. Интересно реализовано на НИВА-Тайга-М (!) последняя комплектация уже на калековских датчиках. Там немного изменен сам передний блок-фонарь и в нем в габарите стоит двухнитевая лампа в которой при вкл. зажигания загораются нити в 21 Вт. При вулючении света отключаются и включаются как раньше нити 5 Вт.
2. Не канает 200%, если только не изголяться с их запихиванием внутрь блок-фары ,что не всегда возможно.
3. на Сузуке жены врезал прямо в панель накладки, все равно подкрашивалась, соответственно зашпаклевали, закрасили панели и стало как будто так и было - монолитно смотриться.
4. правильные диоды еще сильно дорого, остальное "от лукавого". Как автоэлектрик говорю.
5. а нафига оно сзади? В плане ДХО?
6. В студию. Интересно. Мои не выпускаются уже.
Инквизитор
Странник
 
Сообщения: 196
Зарегистрирован: Вт окт 01, 2013 12:15 pm
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.
CB позывной: Инквизитор / 2517
Р/л позывной: не планирую

Re: ДХО своими силами.

Сообщение OSMAN » Пт ноя 08, 2013 7:35 pm

Аватара пользователя
OSMAN
Уже родной
 
Сообщения: 2231
Зарегистрирован: Ср июл 31, 2013 8:25 pm
Благодарил (а): 122 раз.
Поблагодарили: 146 раз.
CB позывной: 424

Re: ДХО своими силами.

Сообщение OSMAN » Пт ноя 08, 2013 7:44 pm

Установка ДХО — законодательные нюансы. Правила ЕЭК ООН №48

Изображение

DHOРоздуми з приводу використання денних ходових вогнів на транспортних засобах під час руху зумовлені, в по-перше – відсутністю будь-якої конкретної інформації і роз’яснень з боку органів ДАІ щодо їх використання, по-друге – відсутністю у вільному доступі державних стандартів та нормативно-правових актів, які б регламентували їх встановлення і використання, по-третє, неоднозначною реакцією водіїв на введення терміну «денні ходові вогні» у правилах дорожнього руху і врешті-решт, нерозуміння водіїв, які ж світлові прилади вмикати під час руху.

Аналізуючи ситуацію, що склалася, варто в першу чергу зазначити, що відповідно до вимог ПДР України від 1 жовтня і до 1 травня на всіх механічних транспортних засобах поза населеними пунктами повинні бути ввімкнені денні ходові вогні, а в разі їх відсутності в конструкції транспортного засобу – ближнє світло фар. Дане нововведення зумовлене тим, що на автошляхах України значно зросла кількість ДТП, і як доводить досвід європейських країн, саме використання зовнішніх світлових приладів під час руху транспортних засобів сприяє зменшенню аварійності, адже автомобіль стає помітним здалека незалежно від погодних умов.

Що ж до денних ходових вогнів, то дане поняття є новим, і введення таких зовнішніх світлових приладів на транспортних засобах є вимогою часу. Основна ідея використання денних ходових вогнів ґрунтується на тому, що вони, в першу чергу, створені не для освітлення дорожнього полотна, а саме для позначення транспортного засобу під час руху. Саме ж визначення денних ходових вогнів міститься в Регламенті ЄЕК ООН №48, на основі якого було прийнято ДСТУ UN/ECER48-02:2002 «Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження дорожніх транспортних засобів стосовно встановлення засобів освітлення та світлової сигналізації» (з 1 квітня 2007 року згідно наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики №33 від 15.02.2006 року — ДСТУ UN/ECE R 48-02:2004).

http://www.100argumentov.com/news/%D1%8 ... 82-%D0%B1/



Так, згідно вищевказаного Регламенту і ДСТУ «денний ходовий вогонь – зовнішній світловий прилад, спрямований вперед і використовується для забезпечення видимості транспортного засобу при його русі в світлий час доби», «денні ходові вогні повинні вмикатись автоматично при пуску двигуна транспортного засобу і вимикатись при ввімкненні передніх протитуманних фар або будь-яких штатних зовнішніх світлових приладів, в тому числі габаритних вогнів за винятком тих випадків, коли штатні зовнішні світлові прилади використовуються для подачі періодичних світлових сигналів попередження протягом коротких проміжків часу». Зазначу, що у 2000 році Законом України від 10.02.2000 № 1448–ІІІ Україна приєдналася до Женевської Угоди 1958 року, яка безпосередньо і через додані до неї регламенти ЄЕК ООН установлює адміністративні та технічні норми, дотримання яких, за умови приєднання, закінчення дії перехідних положень та відсутності офіційно наданих застережень, є обов’язковим. Більше того:

1. Наказом Мінтрансу від 04.06.2002 № 361 затверджено перелік Регламентів ЄЕК ООН, які застосовують в Україні,

2. Наказом Держстандарту України від 24.07.2002 № 461 Регламенти ЄЕК ООН за цим переліком запроваджено в Україні як національні стандарти,

3. відповідно до Закону України «Про стандартизацію» від 17.05.2001 року та Закону України «Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності» від 01.12.2005 року міжнародні стандарти мають запроваджуватися на території України як національні стандарти,

4. відповідно до ст. 9 Конституції України чинні міжнародні договори, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.
Відповідно до п. 1.10 ПДР України «денні ходові вогні – це зовнішні світлові прилади білого кольору, передбачені конструкцією транспортного засобу, установлені спереду транспортного засобу і призначені для покращення видимості транспортного засобу під час його руху у світлий час доби».
Більшість водіїв, які дбають про власну безпеку і безпеку інших, проте не мають передбачених конструкцією транспортного засобу денних ходових вогнів задають собі питання: «Чи не буде порушенням ПДР і ЗУ «Про дорожній рух» використання денних ходових вогнів на транспортному засобі, конструкцією якого не передбачено їх встановлення?», однак, не можуть знайти чіткої відповіді на дане питання. Саме про розв’язання даного питання і піде далі мова.

Так, представники ДАІ вперто заявляють, що факультативне встановлення денних ходових вогнів підпадає під поняття «переобладнання транспортного засобу», чим власне і була зумовлена необхідність внесення до правил дорожнього руху України в частині визначення поняття денні ходові вогні формулювання «…передбачені конструкцією транспортного засобу…». Однак, згідно положень ч.1 ст.32 Закону України «Про дорожній рух», переобладнанням транспортних засобів вважається зміна типу або марки (моделі), призначення чи параметрів конструкції транспортних засобів, що перебувають в експлуатації, шляхом установки кабіни, кузова чи їх деталей, спеціального обладнання і номерних агрегатів, не передбачених нормативно-технічною документацією на даний транспортний засіб, повинно відповідати правилам, нормативам і стандартам України.

Крім того в ч. 2 даної статті чітко зазначено, що не дозволяється без погодження з виробниками транспортних засобів та їх складових частин або іншої спеціально уповноваженої на це Кабінетом Міністрів України організації переобладнання, що призводить до зміни повної маси та її розподілу по осях, розміщення центру ваги, типу двигуна, його ваги і потужності, колісної бази чи колісної формули, системи гальмового і рульового керування та трансмісії.

Виходячи з вищезазначених норм можна зробити висновок, що встановлення денних ходових вогнів на транспортний засіб, конструкцією якого не передбачено їх встановлення, не потребує погодження з виробниками транспортних засобів та їх складових частин або іншої спеціально уповноваженої на це Кабінетом Міністрів України організації, хоча і підпадає під поняття переобладнання.
DHO Shema ustanovki 2Так, перш ніж встановлювати денні ходові вогні потрібно виходити з положень Регламенту ЄЕК ООН №48 та ДСТУ UN/ECE R 48-02:2004 в яких чітко описано поняття «денні ходові вогні» та вимоги щодо їх встановлення і використання, а також доцільно звернути увагу на Регламент ЄЕК ООН №87 в якому конкретні вимоги до денних ходових вогнів. І лише тоді, коли все приведено у відповідність вищезазначеному можна їх використовувати. Однак, і це не забезпечить абсолютного спокою водію.

Наступними аргументами представників ДАІ щодо незаконного використання факультативно встановлених денних ходових вогнів і відповідно притягнення водія до відповідальності можуть бути такі:

1. на основі ст.121 КУпАП «…чи інші технічні несправності, з якими відповідно до встановлених правил експлуатація його забороняється, або переобладнання з порушенням відповідних правил, норм і стандартів», або ж намагатимуться виходити із положень ст.122 ч.2 КУпАП «…користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку, використання цих приладів та їх переобладнання з порушенням вимог відповідних стандартів» — але ж усі зовнішні світлові прилади, в тому числі денні ходові вогні справні і відповідають стандартам, тому вважаю звинувачення безпідставними;

2. на основі Розділу 31 пункту 3 «Забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із законодавством» підпункту «г» Правил дорожнього руху «…у разі обладнання без дозволу Державтоінспекції спеціальними звуковими та світловими сигналами», адже саме «спеціальним сигналом» ДАІ називає денні ходові вогні. Аналізуючи дані положення можна сказати, що і тут порушення відсутнє, адже згідно статті 122 КУпАП «під спеціальним світловим сигнальним пристроєм слід розуміти світловий пристрій, що має змінну частоту світлових імпульсів та який дозволяється встановлювати тільки на оперативні або спеціальні транспортні засоби»;

3. на основі Розділу 31 пункту 4 «Забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із законодавством за наявності таких технічних несправностей і невідповідності таким вимогам:» підпункту 3 «Зовнішні світлові прилади» частини «а» Правил дорожнього руху «…кількість, тип, колір, розміщення і режим роботи зовнішніх світлових приладів не відповідають вимогам конструкції транспортного засобу», то і тут підстави для звинувачення відсутні, адже усі зовнішні світлові прилади, передбачені конструкцією транспортного засобу знаходяться на своїх штатних місцях і жодних змін до них не внесено.
Це перелік типових звинувачень, які можуть бути пред’явлені водію.

Що ж до того, чому факультативне встановлення денних ходових вогнів та транспортних засобах не є порушення правил дорожнього руху, то варто зазначити наступне:

1. Правила дорожнього руху України набули чинності згідно Постанови Кабінету міністрів України – отже, де-юре є підзаконним актом;

2. Відповідно до Розділу 1 пункту 1 підпункту 1 Правил дорожнього руху «Ці Правила відповідно до Закону України «Про дорожній рух» встановлюють єдиний порядок дорожнього руху на всій території України…». Варто акцентувати увагу саме на «…Закону України «Про дорожній рух» від 30.06.1993 року (за змінами та доповненнями)». У Розділі 12 «Міжнародні угоди» статті 54 «Міжнародні угоди» Закону зазначено наступне: «Якщо міжнародною угодою України встановлено інші правила, ніж ті, що містяться у законодавстві України про дорожній рух, то застосовуються правила міжнародної угоди.

3. Законом України від 10.02.2000 № 1448–ІІІ Україна приєдналася до Женевської Угоди 1958 року, яка безпосередньо і через додані до неї регламенти ЄЕК ООН установлює адміністративні та технічні норми, дотримання яких, за умови приєднання, закінчення дії перехідних положень та відсутності офіційно наданих застережень, є обов’язковим. Так, дотримання Регламенту №48 та Регламенту №87 ЄЕК ООН є обов’язковим.

4. Відповідно до Закону України від 10.02.2000 № 1448–ІІІ Україна заявила про намір застосовувати на своїй території Регламенти ЄЕК ООН, що додаються до Женевської Угоди 1958 р. як національні стандарти. Відповідно на виконання регламенту ЄЕК ООН №48 було прийнято ДСТУ UN/ECE R 48-02:2004.
5. Відповідно до ст. 9 Конституції України чинні міжнародні договори, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.

Отже, оскільки відповідно до Регламенту ЄЕК ООН №48 та ДСТУ UN/ECE R 48-02:2004 встановлення денних ходових вогнів на транспортних засобах є факультативним, контроль за зовнішніми світловими приладами транспортних засобів працівниками ДАІ здійснюється згідно положень ДСТУ UN/ECE R 48-02:2004, то відповідно їх факультативне встановлення і використання не є порушенням чинного законодавства України та не може бути причиною притягнення до відповідальності водія транспорт.

Автор: Богдан Самойленко — https://www.facebook.com/samojlenko.bogdan
Вложения
Правила-ЕЭК-ООН-N-48-правила-установки-приборов-освещения.docx
(448.23 КБ) Скачиваний: 332
Последний раз редактировалось OSMAN Пт ноя 08, 2013 7:45 pm, всего редактировалось 1 раз.
Аватара пользователя
OSMAN
Уже родной
 
Сообщения: 2231
Зарегистрирован: Ср июл 31, 2013 8:25 pm
Благодарил (а): 122 раз.
Поблагодарили: 146 раз.
CB позывной: 424

След.

Вернуться в Архив Автофорума

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 2

cron